En ustalıklı, en incelikli cinayetlerin çoğu kez kültürlü ve aydın insanlar tarafından işlendiği hiç dikkatinizi çekti mi ? Kişi uygarlığa bulaştıkça eskisinden daha iğrenç olmasa, daha fazla kan dökmese bile, daha kötü can aldığı bir gerçektir.
Bu kitabı okumaya başladığımda Dostoveyski'nin ilk romanı olduğunu bilmeden açtım kapağını. Şunu belirteyim ki insan 7'sinde neyse 70'inde de aynıdır cümlesini kanıtlamış oldu yazar. En ufak bir kalitesizlik sezemez, sanki yıllardır yazan birisinin kitabını okuyormuşsunuz gibi hissettirir. Aslında geçmişte, günümüzde ve maalesef gelecekte de devam edecek olan yoksullukla süre gelen bir hayatın izlerini taşıyor kitap. Çaresizlik içerisinde umutsuz yaşamların nasıl ilerlediğini ruhunuza işliyor. Karşılıklı mektuplarla ilerleyen bu kitabı hepinizin okumasını tavsiye ederim. Otobüste ineceğim durak geldiğinde mektubu bitirmeden inme diye direten bir kitap oldu :) ve yine kitabın son sayfasını otobüste okumam çok anlamlı hale büründü :) İnsancıklarFyodor Dostoyevski