Bir insanı dış dünyada davranış tercihleri, iç dünyasında ise önem tercihleri yani nelere dikkat edip neleri göz ardı ettiği tanımlar. Her iki durumda da kişi yaptığı tercihlerinden kendi sorumludur ve sonuçlarını kabullenmek zorundadır. Ortega y Gasset 'in de dediği gibi, "Bana neyi önemsediğini söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim."