Bir yanda dinci iktidarın politikalarıyla muhafazakarlaşanlar, diğer yanda Mustafa Kemal'in gösterdiği muasır medeniyet hedefine yürüdükleri yanılsamasına kapılarak milli değerlerden uzaklaşıp Batı'nın ucuz taklidine özgürlük diyenler...
Dost kalmak varken düşman kesiliyor, ötekini anlamamakta direniyoruz. Başkasına kucak açmak ve onu dinlemek inanılmaz bir yük. Oysa insanlık olarak olarak geliştiğimizi iddia eder, uygarlığımızla her geçen gün daha da övünüyor olduk. Çünkü dünya yalan söylüyor, bizi bitirenin biz olduğunu anlamadan.
"Kan durmadı, ateşler sönmedi.
Şehirler değişti, giyim kuşam,
tanklar toplar, otomobiller uçaklar,
telefonlar değişti, ama insanlar değişmedi;
kin nefret, öc alma duygusu hep kendisi gibi kaldı."