Palto giymeye üşenirken bu koca dünyayı sırtımda nasıl taşırım ben? İçinde bulunduğum durumu kimseye anlatamam. Sen de anlamazsın. Ben bile anlamıyorum ki başkasına nasıl anlatırım?
Psikolojik ve güzel tasvirlerle anlatılan öykü .
Başlarda sıkıcı olduğu sanılabilir,aksine çok akıcı ve sonunu merak ettiren bir öykü .
Davranışlarımızın her zaman rasyonel ve tutarlı olmadığını anlatmaya çalışıyor Zweig.
Zira kadının , dikkatini çeken ve hiç tanımadığı genç erkeğe yardım etmek istemesi , onu hayatta tutmak için, her türlü çabayı göstermesi ve kendini bile sunması etik olarak tartışmaya açık bir konu. Su götürmez bir gerçek var ki Zweig’in anlatımı ve betimlemesi oldukça etkileyici..