Niye öyle kötü kötü gülüyorsunuz dostum? O küçük, değersiz, hayatta tatmin olmamış insancıklar felsefe de mi yapmasınlar?
Akıllı, okumuş, onurlu, hürlüğüne düşkün,
Tanrının kendi benzeri olarak yarattığı bir
adam çamura batmış, ahmaklık dolu bir taşra deliğinde çile doldurur; vantuz çeker, hardallıklar yapıştırır... Kaderi bu! Şarlatanlık, görgüsüzlük, bayağılık!...