Birey aslında iki katmanlı bir yaşam sürdürür: Birincisi onun amaçlarına hizmet eder ve diğeri
zincirin bir halkası olarak onun iradesine aykırı hizmet eder, bazen de gönülsüzce...
Narsizm kişiliğimiz üzerine ne kadar sinmiş, ya da bundan ne kadar sıyrılabiliyoruz? Kitapta bu soruların yanıtlarına dair çağrışımlara ulaşılmaktadır. Narsist kişi içe değil dışa dönük yaşamı örgütlüyor ve hep bir başkasının gözüne muhtaçtır. Belki de çoğumuz narsizmi bir nebze içimize çekmişizdir, ya da bu zorunludur. İşte bu düşünceyi Freud yorumlarıyla değerlendirme imkanı var. Ayrıca narsist şizofren arasındaki yakın bağlar irdelenmektedir.