Geçmişteki kahramanların en hayran olduğum yanları tek başlarına direnmekte ve ölmekte gösterdikleri cesaretti. Ben bunu yapamamıştım. Belki de yaşamak , ölmekten daha çok cesaret istiyordu. Ölmek bir anlık işti, oysa hayatın talepleri sonsuzdu- binlerce küçük ve değersiz şeyle baş etmek zorunda kalan kimi insan, sınama saati gelip çattığında tamamen kendini tüketmiş oluyordu.