İnsanların artık, bir süre yüzlerine bakma yerine, kalplerini dinleyebilsem, diyorum! Çünkü, yüz hatlarında güvenirlilik kalmadı. Ben çok çektim insan yüzlerinden!
Demek ki okumak, yaşadığımız hayattan soyutlanmak için değil; tersine yaşayışımızı biçimlendirmek ve değerlendirmek içindir. Ancak bu amaca dönük kitapları okurlarımıza salık verebiliriz. Karanlıkların kurduğu kapanlarda peynir dişlemek için hayatını tüketmiş kütüphane fareleri çoktur. Ama öylesine okumak, ne kişiye yararlıdır, ne topluma ...
Çevreyi, toplumu, dünyayı özümsesek; ve özümsedikten sonra yaratıcı ve üretici işlere dönüştürmek ... İşte kişinin okumakta
amacı bu olmalı . . .
'İlhan Selçuk'