Demek ki okumak, yaşadığımız hayattan soyutlanmak için değil; tersine yaşayışımızı biçimlendirmek ve değerlendirmek içindir. Ancak bu amaca dönük kitapları okurlarımıza salık verebiliriz. Karanlıkların kurduğu kapanlarda peynir dişlemek için hayatını tüketmiş kütüphane fareleri çoktur. Ama öylesine okumak, ne kişiye yararlıdır, ne topluma ...
Çevreyi, toplumu, dünyayı özümsesek; ve özümsedikten sonra yaratıcı ve üretici işlere dönüştürmek ... İşte kişinin okumakta
amacı bu olmalı . . .
'İlhan Selçuk'
Niye kitap okumuyorlar? demek, 'niye piyano çalmıyorlar?' demek gibi bir şeydir. Kafayı kitap okumaya alıştırmak, parmakları piyano çalmaya alıştırmaktan kolay değildir.Ona göre yetişmek, hazırlanmak lazım gelirdi.
'Reşat Nuri Güntekin'