Allah'a sadece sahip olduğum kısıtlı bilgiler dahilinde yakarabilirim, ama şükür ki Allah sizden, benden ve herkesten daha iyi biliyor ve dualara verdiği yanıtlar da mükemmel bir ilimle oluyor. Ve hatta, belki de size hemen cevap vermemesi, istediğiniz şeyi anında göndermemesi sizin hakkınızda en hayırlı olandır.
Her ne hissediyorsam, Allah benim bildiğimden daha
iyi biliyor. Eğer ben bir şeyi önemsiyorsam, bilmeliyim ki
ben Allah ile tevfıd'deyim (ortaklık içindeyim). Bu nedenle
Allah'ın cümle muradına sadece güvenmekle kalmam, bilirim ki O'ndan istediğim her ne ise önemsiyor. Umurunda
değilmiş gibi bir durum yok ortada.
Hiç kimse Allah sizin ya da benim beklediğim şekilde
dualarımıza cevap vermiyor diye O'nun umurunda olmadığımızı söyleyemez.
Duanın amacı Allah'ın huzurunda teslimiyettir. Verenin
ancak O olduğunu, bizim ise ihtiyaç sahibi olduğumuzu itiraf etmektir. Firavun zamanında yaşayan mümin bir kimse,
bunu çok güzel ifade etmiştir. Dua ile ilgili tavrı bir cümlede
aktarılıyor:
"Ve ufevvidu emri ilallah "
"Ben işi mi Allah'a havale ediyorum."
(Gafir Suresi 40:44)