Sahip olduğumuz her şey Allah'ın bizlere birer ikramı. Rabbimiz bizleri şükür ve tevekkül ehli insanlar eylesin. Bizleri dualarına icabet olunan ihlaslı kullarından kılsın.
" Etrafınızdaki her şey için müteşekkir olmayı öğrenirseniz,
o zaman Allah'a karşı olan tavrınız değişecek."
...
"Ben daha iyisini hak ederim" tavrı iyi bir
tavır değil. Sağlıklı bir tavır da değil. Neyi hak ettiğimizi
Allah bilir. Hatırlarsanız en son hiçbir şeyi hak etmediğimizi
fark ederek başlamıştık meseleye
Hazreti Eyyub, her tarafı yara bere içinde hastalıktan
kıvranırken Rabbine yönelerek diyor ki;
"Ey Allah'ım, zarar bana dokundu."
Dönüp "Allah'ım bana şifa ver" bile demiyor. Çünkü şifanın kendisi hakkındaki en hayırlı şey olup olmadığını bilmiyor. Sadece Rabbine dönüp şöyle söylüyor;
"Ey Allah' ım, bana Senden daha çok sevgi, merhamet ve
şefkat gösteren kimse yoktur. Bunu biliyorum. Duyduğum
acı inancımı sarsmadı, ıstırabım imanımı sarsmıyor."