Ece

7/10
·136 syf.··
2026 6. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2026 16:55
Sanırım ilk defa filminden sonra kitap olarak uyarlanan bir eser okudum. Başka bir örneği var mıdır bilmiyorum ama filminden sonra kitap haline getirildiğini öğrendiğimde epey şaşırmıştım. Yine de ben önce kitabını okumaya karar verdim. Kitap oldukça disiplinli ve geleneklere bağlı olan Welton Akademisi adlı yatılı bir okulda geçiyor. Çocuklarının bireysel yeteneklerini pek umursamayan ebeveynler genellikle çocuklarını kendi idealleri doğrultusunda yetiştirmek ve sıkı bir eğitim aldırarak iyi üniversitelere yerleştirmek için bu okula gönderiyorlar. Fakat bir gün okula yeni bir edebiyat öğretmeninin gelmesiyle her şey değişiyor. Bay Keating alışılagelmiş kalıpların dışına çıkarak çocuklara “Carpe Diem” felsefesini aşılamaya, onları hayallerinin peşinden koşup anı yaşamalarına teşvik ediyor… Carpe Diem yani Anı Yaşa felsefesini çok gerçekçi bulmadığım ve hayata uyarlanabilir görmediğim için kitaptan da çok etkilenemedim diyebilirim. Tabii ki ben de herkesin hayallerinin peşinden koşması gerektiğine inanıyorum, fakat bununla birlikte içinde bulunduğun koşulların da önemli olduğunu, her zaman anı yaşayarak bazı şeylerin göz ardı edilemeyeceğini de düşünüyorum. Yine de Bay Keating’in çocuklara kendilerini tanımaları ve içindeki cevherleri çıkarmaları konusunda yardım etmesini, çocukların kendi yeteneklerini ve isteklerini keşfetmelerini okumak çok güzeldi. Ayrıca kitapta geçen “Eh, müzmin bir ateist yetiştirmek istiyorsan, ona katı bir din eğitimi ver. Her zaman işe yarar.” Cümlesi kitabın özeti niteliğinde bir cümleydi. Baskılanan, etrafı ve kendisini keşfetmesine izin verilmeyen, istekleri önemsenmeyen, kendisinin değil başkalarının ideallerini gerçekleştirmek için zorlanan herkes bir gün başkalarının zoruyla sahip olduğu her şeyden nefret edecektir ve ona karşı
1000Kitap
Ölü Ozanlar DerneğiN. H. Kleinbaum · Bilge Kültür Sanat Yayınları · 202233,2bin okunma
zerolita isimli okura yanıt verildi
Ece
İyi okumalar diliyorum 🙏🏻
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
5/10
·272 syf.··
2025 11. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2025 20:33
Öncelikle kitap bittiğinde tam olarak ne hissedeceğimi bilemedim. Yani beklentimi pek karşılamadı aslında ama sevmediğimi de söyleyemem. Yazarın dili çok akıcıydı ona diyecek bir lafım yok, konu da çok ilgi çekici bir konu ama bir şeyler eksik kalmış gibi hissettiriyor. Yani okurken artık sonunda bir şeyler olacak diye hissediyorsunuz, ama bir türlü hiçbir şey olmuyor ve sayfalar böyle geçip gidiyor. Okuduğumuz distopya evreni çok ilgi çekici ve insanı sorgulatan bir yerden kurulmuş, vicdani ve etik ikilemler yaşatan cinsten sorgulamalar bunlar. Ama sanki amacına ulaşamamış bir kitap gibi. İlk başta Kathy ve Ruth'un arkadaşlığının ön planda olacağını düşündüm ama öyle olmadı, sonra Kathy ve Tommy'nin aşkı mı bu kitaba bir yön verecek dedim ama aralarındaki şeye tam anlamıyla aşk bile deneceğini düşünmüyorum zaten o hikaye de tamamlanamadı yani öyle de olmadı, sonra acaba Kathy verdiği kayıplardan sonra içinde bulunduğu bu düzene bir isyan mı başlatacak dedim öyle de olmadı. Yani aslında konusu çok ilgi çekici, okurken heyecanlanıyor neler olacağını merak ederek okuyorsunuz ama hiçbir şey olmuyor kısacası hevesim kursağımda kaldı diyebilirim. Bitirdikten sonra olabilecekken olmayan şeyleri daha çok düşündürttü, üzerimde belli bir duygunun yoğunluğunu veya etkisini bırakmadı o yüzden tatmin de olmadım. Etkileyici bir son beklerdim, bazı duyguları daha derin yaşatabilirdi. Çok olumsuz bir inceleme gibi oldu ama kitaptan nefret ettim, hiç sevmedim de diyemiyorum. Galiba ben bu kitabın distopik evrenini ve olabilecekken olmayan şeyleri kafamda tekrar kurgulatmasını sevdim.
1000Kitap
Beni Asla BırakmaKazuo Ishiguro · Yapı Kredi Yayınları · 202512,3bin okunma
Jülide Müşerref Çelebi isimli okura yanıt verildi
Ece
Evet doğru söylüyorsunuz, ne amaçla dünyaya getirildiklerini ve neye hizmet ettiklerini özetliyor. Yine de hiçbir şeyin olmamasındansa hizmet ettikleri dünyaya bir başkaldırı bekledim istemsizce. Ya da karakterlerin içsel dünyalarına daha çok girip bağ kurmak istedim. Hüzünlendirecek bir işleyişi olmasına rağmen karakterlerle bağ kuramadığım için hüzün duygusu da bırakmadı üzerimde. Duygu yoğunluğu yoktu, etkileyici bir finale de sahip değildi. Ama yine de sevdiğim kısımları da oldu belirttigim gibi. Yorumunuz için teşekkur ederim 🙏🏻