Bu dünyada en şanslı olanlar bence çirkinlerle aptallar. Yan gelip yayılarak yaşam denen oyunu ağzı açık seyredebilirler. Zafer denen şeyi bilmeseler bile hiç değilse yenilgiyi de tatmazlar. Aslında hepimizin yaşamamız gerektiği gibi yaşar onlar, kaygısız, kayıtsız, çalkantısız.
Bugüne kadar okuduğum en etkileyici kitaplardan biri 1984. Yazar büyük bir ustalıkla tek seferde okunan, merak duygusunu sürekli diri tutan bir eser ortaya koymuş. Ütopik olarak yazılan ama gerçekten daha gerçek olan dehşet verici bir eser. Ah Winston üzümlü kekim.... Olmasaydı sonun böyle :(
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,3bin okunma