Duygu,aklı kımıldatan kuvvettir.Hem de kendi varlığının farkında vardırandır. Duygular insan denen bu ağacın güzel, çirkin çiçekleri ve kokularıdır. Onlarla avunur,onlarla hayata tahammül ederiz. Onlarla alınır ve onların varlığını devamlı kılmak için hep birbirimizi aldatmakla yaşarız. Onlar rüyamızı tatlılaştırır ve hayat ufkumuza fâni bir mana katarlar.
Yeni doğmuş iki insan yavrusu masum bakışlarını dünyaya açar açmaz karşı karşıya birbirlerine yaklaştırın ve birine"Sen işte karşındakinin düşmanısın onu bir gün öldüreceksin" deyin. Öbürüne de "Sen ondan intikam alacaksın" deyin. Sonra iki çift masum gözlere bir bakın. Kendinizden utanırsınız. Gafletinizden ürperirsiniz. Eğer basiret gözüyle bakmışsanız o kadar küçülürsünüz ki yavruların saf bakışı size ilâhî hitap kadar büyük ders olur. O aynada kendinizi görür ve tövbe etmek istersiniz.