Mahkum ediyorum Hristiyanlığı; ona, şimdiye dek herhangi bir savcının ağzından çıkan en korkunç suçu yöneltiyorum.
O benim için düşünülebilir yozlukların en yükseğidir, olanaklı en son yozluğun istemi olmuştur. Hristiyan kilisesi yozluğun bulaştırmak hiçbir şey bırakmamıştır, her değeri bir değersizlik, her hakikati bir yalan, her dürüstlüğü bir ruh alçaklığı haline sokmuştur. Bir de tutup bana onun 'insancıl' katkılarından söz açıyorlar! Herhangi bir zorluk, felaket durumunu ortadan kaldırmak, onun en derin çıkarına aykırıdır. O felaketlerle yaşar, kendini sonsuzlaştırmak için zorluklar yaratmıştır.
Hristiyanlığı insancıl katkıları! Humanitas dan bir çelişki, bir kendini aşağılama sanatı, ne pahasına olursa olsun yalan söyleme istemi, bütün iyi ve dürüst iç güdülere karşı bir isteksizlik, bir hor görü çıkarmak! Bunlar bence Hristiyanlığı katkıları! Kilisenin biricik etkinliği olarak asalaklık; uçuk benizlilik, kutsanmışlık idealiyle, her kanı, her sevgiyi, her yaşam umudunu emip yutmak; her gerçekliği olumsuzlams istemi olarak, öte dünya; şimdiye dek kurulmuş yeraltı komplonun nişanesi olarak haç; sağlıklılığa karşı, güzelliğe, nasipliliğe, yürekliliğe, ruha, ruh iyiliğine karşı, yaşamın kendisine karşı.
.... Tek silinmez utanç lekesi insanlığın