Az bir zaman dilimi içinde kendini ifade etmeye mecbur bırakılan çocuklar, hızlı konuşmayı, sesleri ve kelimeleri yutmayı az cümleyle kendilerini ifade etmeyi öğrenmiş çocuklardır... Böylesi çocuklar kendilerini değerli hissettikleri zamanlarda bile alıştıkları bu konuşma tarzını devam ettirirler... Yetişkin olduklarında da aynı kaygı yansır konuşmalarına...
Ebeveynlik çocuğun hatalarını yüzüne vurmak değildir... Hata yapan çocuğun nerelerde eksik olduğunu gözlemleyerek bu hatanın giderilmesi için fark ettirmeden destek vermektir...