" Her şeyi biliyorum yalancı ! Bizi Deylem krallarının bahçelerine gönderdin. Sonra basit bir sahtekâr tüccar gibi bizleri cennetin kapılarına açtığına inandırdın .Bu inancım yüzünden de gidip bir adamı bıçakladım ben .Ve o dürüst adam ( Nizamülmülk ) , ölüm anında bile benimle konuşup gözlerimi açmamı sağlayacak şefkati sundu bana "
Sakin ol , İbn-i Tahir . Neredeyse tüm insanlık seninkinin benzeri bir cehalet içinde zaten ."
Nasıl olmasınlar ki ? İnsanların inançlarını senin gibi sömürenler oldukça, tersi mümkün mü ?