Kitaptan mıdır, havadan mıdır bilmem ama (ikisinin birleşimi voltran etkisi de yapmış olabilir:)) psikolojim allak bullak oldu. Kitabı iliklerimde hissettim sanırım. Sanki o dünyanın içerisinde yaşıyormuşum gibi... Bazı olayları her zamanki klişe yaklaşımımla günümüzle tabiki kafamda bağdaştırdım. 21. yüzyıl insanları olan bizlerde de yok mu bazı kaygılar; fişlenmeler mesela, telefon dinlemeleri. Şuanki mevcut haliyle bile dünya bu kadar çekilmezken evlatlarımızın yetişkinliğinde nasıl olacak meraklardayım. 1984 e yaklaşır mıyız dersiniz?
Bu kadar buhranlı cümlelerden sonra kitabı ana hatlarıyla çok beğendiğimi belirtmeden geçemeyeceğim. Ama şimdilik distopik romanlar kısmına ara vereceğim. Zira kafamın çok hızlı çalışmasına neden oluyor. Ve bu beni çok yoruyor. Her karakterden kendime bir pay çıkarmayı nasıl başarıyorum bilmiyorum.
Sonuç olarak bunu okudum ve bakış açım gelişti rahatlıkla diyebileceğim kitaplar arasına girdi.