Kitap insan ile ölümün kısa süreli birlikteliğini anlatıyor bizlere. Aslında bu birliktelik sadece ölümün güzel vakit geçirmesi için tek taraflı kazanç sağlıyor gibi gözükse de aslında bir mutailist yaşam gibi bir hal alıyor. Cezzar dede ve ölüm anlattıkları hikayeler birbirlerinin dimağımda farklı lezzetler bırakıyor. Korku hikayeleri ile başlayan hikayeleri aşk ile bitiriyor. Ve duyguların birbirlerine nasıl bağlı olduklarını metaforik bir dille açıklıyor yazar. Bazı metaforlar üzerine hala düşünüyorum ama hala çözemedim. Okumak isteyenler için şiddetle tavsiye ederim. Eğer metaforları anlatsanız bana da anlatırsanız sevinirim