Değerli bir eser daha okuduğum için kendimi şanslı hissediyorum,Bu topraklar en büyük aşkların en büyük savaşların en büyük kayıpların ve en büyük kazançların yurdu olmuştur, Hakikaten Yaşar Kemal'in bu eserini okurken Anadolu'nun kadim insanlarından bu topraklar üzerinde miras aldığımız Zengin kültürün farkına varıyorsunuz.
Eser konusunda beni en çok etkileyen düşmanın da mert olanını bizlere en iyi şekilde tanıtması,Ve asırlar boyunca sürdürülen gelenlerin yediden yetmişe binlerce insanın hayatına nüfuz etmesi..
Çukurova topraklarında birbirine düşman iki ailenin intikam ve kan davası yüzünden birbirlerini öldürmeleri yüzünden bölge insanının sümük gibi kene gibi kanlarını emen ağaların birbirlerinden destek alarak verimli topraklar üzerinde hakimiyet kurma çabası eserin ana temasını oluşturur...
Keyifli okumalar Dilerim
Bindiler de çektiler gittiler, o iyi insanlar, o dünya güzeli atlara... O yiğitler, o her birisi kaplan örneği şahinler, o ceren atlara bindiler de başlarını aldılar gittiler. Bir daha, bir daha gelmeyecekler. Hiç, hiç, hiç! Demirin tuncuna, insanın piçine kaldık. Şu dünyanın yaşaması müşkül hal ilen. Bin iyii bir kötüye kul eden...