“Hatıraların kurmaca olduğunu söylerken neyi kastetmiştin?” diye soruyorum.
“Bir anı her hatırlanışında başka bir şeydir. Kesin değildir.
Hakiki olaylardan esinlenen öyküler büyük ölçüde kurmacadır.
Hem kurmacayı hem anıları bir arada hatırlar ve anlatırız. İkisi de birer öykü biçimidir. Öyküler aracılığıyla öğreniriz. Öyküler aracılığıyla birbirimizi anlarız. Ama hakikat yalnız bir kere gerçekleşir.”
'Hayatta bazı şeyler' dedi, 'ki sayıları fazla değildir, yağmurlu günlerin, kendini yalnız hissettiğin anların ilacıdır. Bulmacalar öyledir mesela. Her birimiz kendi bulmacamızı çözmek zorundayız. Bu söylediklerini asla unutmadım."