"Allah'im kaçmama gerek kalmayacak,
içimden geldiği gibi serpileceğim hisleri buldur bana. Yaşamak ve yașatmak
istediklerimi daha fazla ötelemeyi değil;
"Bir sabah gönlümün bayramına uyanmanın sevincini yaşat.."
Yazın sıcağı, güzün serinliği.
Kışın da soğuğu seni üzüyor.
İlkbaharın o güzelim dönemi,
Bu sefer de seni engelliyor.
Peki bana söyler misin șimdi:
Senin ilme arzun ne zamandır?
İmam Ahmed İbn Fâris er-Râzi
Kaba insan, ölçüsüzdür. Ne konușacağı, nerede nasıl davranacağını kestiremezsin. Hep rahatsız eder, hep temkin ister. Nezaket sahibi basittir. Yormaz, hırpalamaz. Gerekli mesajı ahlak ölçüsüyle verir ve çekilir.
Fatma Doğru