Eğer kavga etmeye eğiliminiz varsa ve diğerinin henüz hazır olmadığını veya incindiğini fark ederseniz; durun, özür dileyin, bir adım geriye gidin. Kendinizi haklı görseniz bile özür dileyin. Çünkü burada söz konusu olan haklılık değil, jesttir. İletişim teorisinde buna "birinin eğilmesi pozisyonu" denir. Kendinizi bilinçli olarak geri çeker ve şunun sinyalini verirsiniz: Kavga etmek istemiyorum. Eşiniz sizden alışkanlık gereği yeni bir saldırı bekliyorsa bu jest çok barışçıl etki eder.