Birisi Aristo'ya doğayı incelemeyi bir görev olarak verseydi ve Aristo da bu görevi yerine getirmek zorunda olan maaşlı bir memur olsaydı sizce durum nasıl olurdu? Bence muhtemeldir ki onun adını hiçbirimiz duymamış olacaktık! Ama Aristo gönül vererek giriştiği işin içinde kaybolup da "Neden?" diye sormaya başlayınca, cevapları da bulmaya başlayan önemli doğa araştırmacılarından ve düşünürlerden bir tanesi oldu.
Kendi kendini gerçekleştiren kehanet diye bir şey var sosyolojide. Örmeğin bir okulda eğitimin gittikçe kötüye gittiğine dair bir söylenti çıkarılırsa ve yeterince insan buna inanırsa başarılı öğrencilerin velileri çocuklarını okuldan almaya başlar ve okul gerçekten de her geçen gün daha başarısız hale gelir.