varlığından daha büyük olmalı yokluğun
anlıyor musun
sen varken çok güzel
çok genişmiş gibi gelen bana şu ev
sen yokken
çok çok kötü
çok çok çirkin
çok çok karabasanlı
gelmeli bana
Kant'a göre, güzel sanatlar deha ürünüdür; düşüncelere uyarlanan imgelemin özgünlüğünün, tinin doğuştan gelen yeteneğinin ürünüdür. Doğuştan gelen yaratıcılık yetisi olan deha olmadan sanat hiçbir şeydir.
İyi ve hoşa giden şey konusunda, her insan, kişisel ve özel bir duyguya dayandırdığı ve bir objenin hoşuna gittiğini söylemesini sağlayan kendi yargısının aynı zamanda tek bir kişiyle sınırlı olduğunu kabul eder. Bu yüzden şöyle der: "Canaria şarabı iyi ve hoştur." Bu kişi, başka biri kendisine "bu benim için iyi ve hoştur" demesi gerektiğini hatırlattığında bunu kabul eder. [ ... ] Güzellik konusunda ise durum tamamen farklıdır. [ ... ] Zevk almaktan hoşlanan birisinin bu obje benim için güzeldir diyerek kendini haklı çıkarmayı düşünmesi gülünç olur. Zira eğer söz konusu obje sadece onun hoşuna gidiyorsa, o objeye güzel demenin bir anlamı yoktur.