Çok umutsuz olma,ama tedbirli olmayıda bırakma. Bir şeyi çok umut etmek, umuda köle olmaktır. Dikkat et, fakirliğin en büyüğü ahmaklıktır; zenginliğin en üstünü akıldır.
........
“A sadi! Meğer ne kadar vefasızmışsın! Bunca yıl geçti aradan, ne bir haber, ne bir mektup?”
Ona dedim ki:
“Ey sevgili kalbimde yer edinen selvi boylu! Seni görme bahtiyarlığından ben mahrumken, o şerefi postacıya mı bağışlasaydım?”