“ Öğle yemeginden beri tuvalete gitmek istiyorum ama anne olmaktan başka bir şey yapmak imkansız. Ağlayıp duruyor üstelik, ağlıyor, ağlıyor ve ağlıyor, aklımı oynatacağım. Anneyim ben,nokta. Esasında pişmanım ama bunu söyleyemem bile. Kime soyleyecegim ki zaten? “ 
Kitabı anlatmama gerek yok. Bir çok arkadaşım bahsetmiş zaten. Yorumumu yapmak istiyorum sadece.
Öncelikle bence kitap çok kalın; çok akıcı, konu mükemmel, yazarın kalemine diyecek lafım yok. Ama bence gereksiz çok detay vardı, bilmeme gerek olmayan bir sürü insanın hikayesini öğrendim. Bu kadar kalın bir kitap için biraz yorucuydu açıkçası. Yine de kolay okunuyor diyebilirim. Hikayenin akışını çok beğendim, olay örgüsü , aralarındaki dostluk, insanların kötülüğünü anlatış şekli beni oldukça etkiledi. Maalesef olumsuz düşüncelerim de var bundan sonrası Spoiler içerebilir; uzaydan gelen kötü karakter”O” evet bana geçti ama diğer taraftan “ KAPLUMBAĞA”ya hiç anlam veremedim. Bizimkilere yardım etti sözde ama bir de“ÖTEKI “ vardı e o da yardım etti. Sonra kaplumbağa kendi kendine ölmüş sanırım devamında öteki el attı olaya. O zaman Kaplumbağaya ne gerek vardı. Oraları mantığıma oturtamadım. Neyse bir şekilde yendiler. Ama ama ama o sahne! Neden yazdın be King abi onu? Amacı neydi? 11-12 yaşındaki çocuklara bunu nasıl yakıştırıp yazdın? Bazı mantıksızlıkları hiç önemsemeden müthiş bir şevkle kitabı bitirebilirdim. O sahne bütün her şeyi mahvetti. 9-10puan vereceğim kitaba en fazla 5 verebilirim. O da mükemmel geçişlerin hatırına. Özellikle 800lü sayfalardan sonra geçmiş ile gelecek arasındaki geçişler olağanüstü. Hatta bazı yerlerde tüylerimi diken diken edecek kadar güzel anlatmıştı. Karakterlerle beraber neredeyse ben de Derry’deydim. Gerçi iyi ki değilmişim:) Neyse sonuç olarak mükemmel olabilecek bir kitabın içine biraz etmiş :/ yine de o sahneyi bilseydim de okurdum. Keyifli bi iki hafta geçirdim..
OStephen King · Altın Kitaplar · 20257,4bin okunma