"Ama bir adama görmediği, elini bile değdirmediği ayağını basmadığı bir toprak ver, o zaman o mülk insanlaşır. İstediğini yapamaz, ne istediğini bilemez. Toprağı ondan daha güçlü olur. Büyümez tam tersine küçülür. İnsanın yalnızca malları, mülkleri büyüktür, kendisi ise malının uşağı olur. Bunu iyi bil."
Ve dedim ki kalbime, budalaya ne olduysa olacaktır bana da...
Git yoluna, ye ekmeğini coşkuyla, ferah gönülle iç şarabını da ne yapacağını bilmiş Tanrı önceden.
Giydiğin hep beyaz olsun, başından eksik olmasın merhem.
Yaşa keyfince sevdiğin kadınla günlerin gururla dolsun, o da tanrının armağanıdır sana.
Gurur dolu günlerin görüp görebileceğindir hayatta, bir de güneşin altında harcadığın emek...
Yürü kalbinin gösterdiği yolda gözünle gördüğünü tanı: ama bil ki bütün yaptıkların yargısına uğrayacaktır Tanrı'nın.