Bu kitap Mungan’ın okuduğum kaçıncı kitabı hatırlamıyorum ama her okuduğum kitabında yazara olan hayranlığım artıyor diyebilirim. Hayattan ve yaşanmışlıklardan bu kadar değerli öğretiler çıkarmak ciddi manada bir şeyler yaşamış insanların yapabileceği bir şey diye düşünüyorum. Nitekim bu kitapta da yazarın çocukluk ve ilk gençlik yıllarında anımsadığı anlardan yola çıkarak hayattan çıkardığı dersleri bir nevi öğretileri okuyoruz. Öğretiler şimdiden geçmişe bakıp yazıldığı için adeta deneyimlerden süzülmüş birer öğüt niteliğinde. Yazar kitabın başlarında şöyle bir cümle kuruyor: “Geçmişi ancak ondan yeni bir şey inşa edecekseniz anmalısınız.” Bu cümle kitabı özetler nitelikte. Yazar geçmişi anarak yeni bir pencereden yeni bir hayat inşa ediyor biz okurlar ve bilhassa kendisi için.