Biz insanlar şikâyet etmeyi pek severiz, diye giriştim, iyi günler ne kadar az, kötü günlerse ne kadar fazla deriz, fakat sanırım bunda genelde haksızız. Tanrı'nın bize her gün verdiği iyi şeylerden zevk almak için, hep açık yürekli olsaydık, başımıza geldiği zaman kötüye katlanmak için de yeterince gücümüz olurdu.
İşte hiçbir şey canımı, insanların, özellikle de her türlü sevince en fazla açık olabilecekleri yaşamlarının baharındaki genç kişilerin, birbirlerine eziyet etmelerinden, üç günlük ömürlerinde birbirlerine surat edip, israflarının bir daha yerine konamayacağını iş işten geçtikten sonra fark etmemelerinden daha fazla sıkmıyor.