Doğada toprak sürmek de yoktur. Yaban hayatında toprağın rahatsız edilmesi sadece bir ağaç devrildiğinde ve açığa çıkan kökler toprağı kabarttığında söz konusudur.
Neden doğa, orman ya da çayırlara özensiz bir lütufla hovarda bir bolluk yağdırabiliyordu da insanlar birkaç çiçek yetiştirebilmek için çırpınmak zorundaydı?