"Hayatın bıktırıcı, azap verici taleplerinden, büyük sevinç şimşeklerinin çaktığı ya da ani, ağır hüzün darbelerinin art arda indiği fırtınalı ufuklardan uzak durabildiği için kendisini zafer kazanmış gibi hissediyordu.."
"Kötülükler, rezillikler deniz olup etrafını çevirse, bütün dünya zehirlenip tepetaklak olsa ,yine de Oblomov asla yalanın putu önünde eğilmezdi ruhu her zaman saf ,aydınlık ve dürüst kalırdı.."
"Sanırsın ki, dedi .postanın henüz icat edilmediği, her biri bir yana dağılmış insanların birbirlerini kaybolmuş saydıkları ya da gerçekten kayboldukları bir çağda yaşıyoruz.."