İlk edebi roman olan İntibah'ı merak ve büyük bir dikkatle okuyarak bitirdim. Eski ve yeni Türkçe'yi bir arada ele alması açısından diğer klasik eserlerimizden farklı bir eser okudum. Ali Bey'in eğitimli beyefendi kişiliğine karşılık yanlış tercihlerinin kitabın sonunda son pişmanlık fayda etmez klişesi ile ele alındığı acıklı bir olay örgüsüne sahip. Yazım dili akıcı okumaya mahal vermese de okudukça merak uyandıran ve sayfaları ardı ardına okuma isteği uyandıran değerli bir edebi eser olduğunu düşünüyorum.