Ba Har

Ba Har
@Bahar6806
Neye emek verirsen karşılığını alırsın, insanlar hariç..! Kedileri, kitapları, sessizliği ve kendi halindeliği seviyorum...
İçimizdeki Şeytan
İsteyip istemediğimi doğru dürüst bilmediğim, fakat neticesi aleyhime çıkarsa istemediğimi iddia ettiğim bir nevi söz ve fiillerin daimi bir sorumlusunu bulmuştum:Buna "içimdeki şeytan" diyordum. Savunmasını üzerime almaktan korktuğum bütün hareketlerimi ona yüklüyor ve kendi suratıma tüküreceğim yerde, haksızlığa, tesadüfün cilvesine uğramış bir mazlum gibi nefsimi şefkat ve özene layık görüyordum.Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması...İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu. İçimizde şeytan yok.İçimizde aciz var. Tembellik var. İradesizlik,bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: Hakikatleri görmekten kaçma alışkanlığı var.
Sayfa 217·Kitabı okudu
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Unutmayın ki, dünyada en korkunç şey, ümidini kaybetmektir.
Sayfa 216·Kitabı okudu
İçimizdeki Şeytan
Asıl sebep ve illetlere varabilseniz göreceksiniz ki en zayıf tarafımız dışımızdadır. Gözümü kör eden yedi renktir, kulağımızı sağır eden sesler, ağzımızı paslandıran yediklerimiz,kalbimizi önce coşturup sonra durduran sonsuz koşmalarımızdır. Yüksek insan dışına değil, içine kıymet verendir.
Sayfa 41·Kitabı okudu

Ba Har

, bir kitap okudu
8/10
·112 syf.·
Beğendi
·
7 günde okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2026 02:36
·
2026 3. kitabı
Nevâl El-Seddavi
8.3/10 · 26,4bin okunma
Bu Yüzden Özgürdüm
Hiçbir şeyden korkmuyordum. Bu yüzden özgürdüm.Çünkü yaşamımız boyunca bizi köleleştiren isteklerimiz,umutlarımız, korkularımızdır.
Sayfa 103·Kitabı okudu