Her duygu zamanında yaşanmalı.Acı da öyle…Aksi halde üzerinizde birikip sizi ağırlaştırıyor.Yavaşlıyorsunuz.Heves diye adlandırdığınız o coşku,sıkışıp kalıyor onca yükün arasında ve siz artık acıyı hissetmediğiniz gibi mutluluğu da tam randımanlı hissedemiyor oluyorsunuz.
Başkalarını mutlu etmek için didinip kendini yok saydığın sürece şikayet ettiğin ne varsa artacak.Hiçbir zorunluluğun olmadan,içinden gelerek ve çıkarsızca yardım ettiğinde bile buna zaten mecburmuşsun gibi davranacaklar.Beklentilerini karşıladığın sürece sevileceksin,beklentilerini karşılamak senin asli görevinmiş gibi…
Narcissus kendisini gören herkesin gözlerini kamaştıran ,yakışıklı bir gençti.Pek çoğu ona övgü dolu sözler söyledi ve aşık oldu.Ancak o,o kadar kendini beğenmiş biriydi ki hepsini reddetti.Onun için hiç kimse yeterince iyi değildi!En nihayetinde,Narcissus suda kendi yansımasını gördü ve kendine aşık oldu.Kendi imgesinden uzaklaşamadı ve günden güne eridi, orada sadece kendisini seyrederek ömrünü tüketti…