"
Kendine yabancılaşan insan, idealize ettiği güce daha büyük yakınlık duyar ve bağlanır. Kendine güvenini yitirdiğinde idealize ettiği kişiye güvenir, ona sığınır."
" Nasıl ki cüppe giymekle keşiş olunmuyorsa, eline asa almakla da kral olunmaz, bu asla unutulmaması gereken bir gerçektir. Krallık asası şu an kör muhasebecinin elinde olsa da, insan şunu demek arzusu duyuyordu, kral, ölmüş de olsa, kendi koğuşuna gömülmüş de olsa, daha kötüsü, sadece üç karış derine gömülmüş de olsa hâlâ hatırlanıyordu, en azından çevreye yaydığı leş kokuyla varlığını fazlasıyla duyuruyordu.