Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Hayatımdan çalınmış bir 8 saatten başka bir şey değildi. Nasıl inceleme yapabilirim ki ? Kurgusu bilim kurgudan çok uzak, kullanılan dil edebi yönden çok karmaşık ve düzensiz, betimlemeler çoğu yerde gereksiz, anlatım sade ve anlaşılır fakat sosyalist bir bakış açısıyla yazılmış olduğunu düşündüğümüzde bir de üstüne ateist bir bakış açısı eklenince bölüm bölüm insanı rahatsız edecek bir üslup ve hikayenin ele alınması hiç de anormal değil. Şimdi ateist bakış açısı dediğimde sığ bulanlar olabilir fakat hayatın anlamı üzerinde sorunları olduğunu düşündüğüm "Nobel Ödüllü" yazarımız kurgusunu ve vermek istediği mesajı insanın salt içgüdüsel davranışlarından vermiş olması anlaşılmam için ipucu olacaktır. İnsan kavramını maddede arayıp mana üretemeyen bir beyinden de bu beklenirdi. Üzgünüm rafımda sırasını masumca bekleyen kitabım için...
Eğer insan yalnızca "sahip olduğu" şeylerden ibaretse, onları yitirdiğinde kendini de yitirecek, kim olduğunu bilemeyecektir. Yaşamı yanlış kurgulamanın sonucunda ortaya yenilmiş, moralsiz, yıkık ve acınacak bir insan çıkar. "Olmak" kavramında ise sahip olunan şeylerin kaybedileceğinden doğan endişe ve korku yoktur.