Nil

Nil
@Banabirkitapal
Ruhunun büyük kısmını kitapla doyurabilen sıradan bir insan.
6/10
·256 syf.··
2017 5. kitabı
If I Stay / Eğer Yaşarsam || Gayle Forman . . "Sakin bir şubat sabahı, bir şekilde hâlâ aküye bağlı olan radyoda Beethoven çalmaya devam ediyordu." . . Bu kitap doğum günü hediyemdi . . Bu kitabı okuyalı bir hafta kadar okuluyor sanırım. Sınav haftamdan dolayı buralarda yoktum. Bu sebeple paylaşım yapamamıştım. En nihayetinde sınav haftam bitti Şimdi gelelim kitabımıza... Öncelikle yazarın dili hoşuma gitti. Ne çok sıradan ne de sıkıcıydı. Özellikle oldukça akıcıydı. Çerezlik, baş ağrıtmayacak cinsten bu seri. Seri dediğime bakmayın 2 kitaptan oluşuyor. Konusuna değinecek olursam ; Mia adındaki karakterimiz bir sabah ailesiyle yolculuğa çıkıyor ve araba kazası geçiriyorlar. Mia'nın hayatı alt üst oluyor ve bir seçim yapmak zorunda kalıyor. ( spoi değil ) . . Mia bir çellist. Bu benim bayıldığım taraf. Müzikle iç içe, korkusuz bir kitap. Aynı şekilde Mia'nın erkek arkadaşıda gitarist. Benim favori karakterim Adam çünkü o gerçekten fedakar ve Mia'ya delicesine aşıktı. İlk kitap heyecanı doruk noktasında tutarken ben metroda okuduğum için hayret nidalarımı dizginlemem oldukça zor oldu Zamanınız varsa, kafanız dağılsın istiyorsanız çok bir şey beklemeden bu kitaba başlayabilirsiniz. Film tadında (ki filmide varmış) Belkide seçim anında okuyabilirsiniz. Seçimleriniz ne kadar önemli ve hayatınızı ne derece değiştireceğinizi gözlemleme fırsatı elde edersiniz. . . . Öte yandan müzik temalı olduğunu söylemiştim. Bir şarkı listesi bile vardı en sonunda. Bir şans verip haftasonu keyfi yapın 3,5/5 . . SPOI.. VAH Adam Vah Adam 2. Kitapta ne hallere düştün yahu. Mia'yı boğazlayabilsem yapardım mutlaka. Adam bunu hâk edecek biri değildi. Mia'nın bu kadar acımasız olmasına ve onu terk etmesine gerek yoktu. Birinci kitap gayet güzelken 2. Kitabı pek beğendiğimi söyleyemem. onun
Eğer YaşarsamGayle Forman · Pegasus Yayınları · 20131,997 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
6/10
·184 syf.··
2017 4. kitabı
THE GREAT GATSBY/ MUHTEŞEM GATSBY || F. SCOTT FITZGERALD #modernklasikler #thegreatgastby son zamanlarda okuduğum en ilginç kitaplardan biriydi. Sanırım bunun nedeni hiçbir karakteri tam olarak sevememiş olmamdan kaynaklanıyor. Muhteşem derecede havalı, zengin Jay Gatsby, onun saplantılı aşkı 'NAİF(!)' Daisy, Daisy'nin kibirli, beş para etmez kocası Tom, Golf oynayan arkadaşları Jordan ve hikayenin asıl anlatıcısı Nick. Olayın asıl kahramanı Muhteşem Gatsby'miz. Eğitimsiz ve yoksul bir ailenin çocuğu olan Gatsby kendini öyle bir geliştirirki servet ve güç kazanır. Ama bu gizemli milyonerin tek dürtüsü saplantı haline getirdiği aşkı Daisy'dir ve 5 yıl boyunca unutamadığı bu kadına kavuşmaktır. Ama geçmiş değiştirilemez ve tekrarı mümkün değildir. Gatsby'nin uğradığı yıkım, Amerikan Rüyası'nın da çöküşüdür. Konu bu şekilde, bu sebeple ilk başta size olayın tamamını anlatmıyor. Bu nedenle ilk 50-70 sayfada kitapla bir türlü bütünleşemeyip bir eksiklik hissediyorsunuz. Hep bir arayışla sayfayı çeviriyorsunuz. Taşlar yerine oturduktan sonra ise bolca heyecanla hızla sona doğru okumaya devam ediyorsunuz. Karakterleden bahsetmek gerekirse; Tom çok aşağılık, kibirli, iki yüzlü, ahmak bir herifti. Bu yüzden zaten sevgimin yanından bile geçmedi. Daisy ondan farklı sayılmaz. Hatta Daisy'den daha çok nefret etmiş olabilirim. Çok ikircikli, kafasında bir iki tahtası eksik olan, ne yaptığını bilmeyen en gereksiz karakterlerdendi. Öyleki ne Gatsby'nin ona olan aşkını haketti ne de bir tek sevgi sözcüğünü. Gatsby... Ne söylesem bilmiyorum. 5 yıl bir kadının hayaletine aşk beslemiş gibi. Aşık olduğu kadın sanki hiç onu sevmemiş gibi. Öyle acıdım ki ona bazı satırlarda çaresizliği bana gülünç geldi. Sadece karakterlerden ziyade o dönemde Amerika'da sürekli yapılan partiler, tüketilen
Muhteşem GatsbyF. Scott Fitzgerald · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202527bin okunma
5/10
·325 syf.··
Beğendi
·
2017 3. kitabı
AUDREY'yi Bulmak ll Sophie Kinsella . . En son lisedeki ikinci senemde suçum olmayan bir konu yüzünden bir kızla feci şekilde kavga etmiştim. Öyle psikolojim bozulmuştu ki otobüste bile herkes bana bakıp hakkımda dedikodu yapıyor gibi hissederdim. . . Audrey'in de başından bir olay geçiyor, bu sebeple evden dışarıya çıkamıyor. Ee.. birde sürekli taktığı şu siyah gözlükler var. Ve göz teması kurup, yabancılarla konuşmakta biraz (!) Zorlanıyor. Ta ki Linus'a kadar. . . Sınav haftamda okuduğum için eğlenceli ve akıcı diliyle beni hiç yormadı. Bu sebeple ben beğendim, tek şey Audrey biraz mızmız biri. Tabii başından geçeni bilmiyoruz ama depresif ve özgüveni yerlerde bir karaktere sahip(ti). Bu sebeple beni başlarda gıcık etsede sonralı bu durum Linus'la değişiyor. Linus Audrey'in kardeşi Frank'ın okuldan arkadaşı. Audrey için bir umut kaynağı oluyor ve onun özgüvenini geri kazanmasına yardım ediyor. . . . Beni güldüren bir kaç kısım var, bunlar kitabı sevmemi sağlayan unsurlar. Audrey'in babasının kişiliği ve onun üstünden yapılan espiriler paha biçilemezdi. Kitabı bir beklentiyle okumadım ve zaten bir ailenin 2-4 aylık hayatların a konuk olmuş gibiydim. Öylece izledim ve ne olacağını bekledim. Ben okurken zevk aldım. Beklentisiz ve sınav haftanızda okursanız gayet güzel vakit geçirebilirsiniz.
Audrey'yi BulmakSophie Kinsella · Artemis Yayınları · 2015567 okunma
9/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
M A R S L I / The Martian ll Andy Weir . . "Yüzey aracının gerçekten harika bir çekişi var. Ama fizik yasası pişkin şerefsizin teki ve bu fazladan yükün bedelini aldı" . Hangimiz istemedik küçükken astronot olmayı? Başka bir gezene ayak basmak, hiç bilmediğin bir yer keşfetmek kim bilir ne kadar heyecan verici? Bir de astronot olmanın getirdiği havalı karizma var tabii. Düşünsenize marsa ilk defa ayak basan insanlardan birisiniz. Bütün dünya sizi konuşuyor lakin işler tamda burada kötüleşiyor. Ya mürettebat sizi bırakıp geri dönerse? Marsta tek başınıza ne kadar dayanabilirsiniz? Mark Watney tam da böyle bir durumun ortasında ve umudu asla tükenmiyor. Bugüne kadar okuduğum en iyi karakterlerden biri şüphesiz Mark. Özellikle beni yıkıp geçen espiri yeteneği. Kitaplarda en çok aradığım şeylerden birisi karakterlerin espiri anlayışı. Bir Locke Lamora bir de Mark Watney yılın en iyi karakterleri sanırım. Bilimsel çok fazla terim olduğu için rahat zamanlarınızda okumanızı tavsiye ediyorum zira o kısımlarda sıkılabilirsiniz. Benimde bitirmem bu yůzden uzun sürdü . . Gel gelelim kurguya! Ya acayip güzel değil mi? Okuduğum en iyi bilimkurgu kitabıydı (pek fazla bilimkurgu okumadım ama olsun) Uzayla ilgilenenlerin ve böyle bir meslek düşünenlerin kesinlikle ilgisini ve beklentisini fazlasıyla karşılayacak bir kitap. Filminide izlemek istiyorum hemen. Bazıları filmi bazıları kitabı beğendi. (Ama kitap efsane yahu!) . . Kesinlikle okuyun! Mark'ın o espiri anlayışı olup olmadık yerde kahkaha atmanıza sebep olacak ve insanlar size tuhaf tuhaf bakacak ama olsun. Neredeyse her şey Mark için ters gitsede düzeltmek konusunda üstüne yok. Hani derler ya "Yumurta kapıya dayanınca mı aklına geldi?" Hah! İşte Mark tam o zamanda 0 işlevle çalışıyor ve kendini (bazen kendi soktuğu) kötü
MarslıAndy Weir · İthaki Yayınları · 202210bin okunma
Puan vermedi·259 syf.··
2026 1. kitabı
·
3355 günde okudu
·
Okunma: 24 Haziran 2026 16:05
Maalesef 80. Sayfada da olsam pek beğendiğimi söyleyemem. Okumaya devam Bu arada Bazarov ne itici karakter ya. Suratına yumruğu geçiresim geliyor. Arkadiyide kendine benzetiyor zaten. Neyse bir bitireyimde
Babalar ve OğullarIvan Turgenyev · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202555,9bin okunma