Nil

Nil
@Banabirkitapal
Ruhunun büyük kısmını kitapla doyurabilen sıradan bir insan.

Nil

, bir kitap okudu
6/10
·184 syf.··
2017 4. kitabı
F. Scott Fitzgerald
6.8/10 · 27bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
5/10
·325 syf.··
Beğendi
·
2017 3. kitabı
AUDREY'yi Bulmak ll Sophie Kinsella . . En son lisedeki ikinci senemde suçum olmayan bir konu yüzünden bir kızla feci şekilde kavga etmiştim. Öyle psikolojim bozulmuştu ki otobüste bile herkes bana bakıp hakkımda dedikodu yapıyor gibi hissederdim. . . Audrey'in de başından bir olay geçiyor, bu sebeple evden dışarıya çıkamıyor. Ee.. birde sürekli taktığı şu siyah gözlükler var. Ve göz teması kurup, yabancılarla konuşmakta biraz (!) Zorlanıyor. Ta ki Linus'a kadar. . . Sınav haftamda okuduğum için eğlenceli ve akıcı diliyle beni hiç yormadı. Bu sebeple ben beğendim, tek şey Audrey biraz mızmız biri. Tabii başından geçeni bilmiyoruz ama depresif ve özgüveni yerlerde bir karaktere sahip(ti). Bu sebeple beni başlarda gıcık etsede sonralı bu durum Linus'la değişiyor. Linus Audrey'in kardeşi Frank'ın okuldan arkadaşı. Audrey için bir umut kaynağı oluyor ve onun özgüvenini geri kazanmasına yardım ediyor. . . . Beni güldüren bir kaç kısım var, bunlar kitabı sevmemi sağlayan unsurlar. Audrey'in babasının kişiliği ve onun üstünden yapılan espiriler paha biçilemezdi. Kitabı bir beklentiyle okumadım ve zaten bir ailenin 2-4 aylık hayatların a konuk olmuş gibiydim. Öylece izledim ve ne olacağını bekledim. Ben okurken zevk aldım. Beklentisiz ve sınav haftanızda okursanız gayet güzel vakit geçirebilirsiniz.
Audrey'yi BulmakSophie Kinsella · Artemis Yayınları · 2015567 okunma
9/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
M A R S L I / The Martian ll Andy Weir . . "Yüzey aracının gerçekten harika bir çekişi var. Ama fizik yasası pişkin şerefsizin teki ve bu fazladan yükün bedelini aldı" . Hangimiz istemedik küçükken astronot olmayı? Başka bir gezene ayak basmak, hiç bilmediğin bir yer keşfetmek kim bilir ne kadar heyecan verici? Bir de astronot olmanın getirdiği havalı karizma var tabii. Düşünsenize marsa ilk defa ayak basan insanlardan birisiniz. Bütün dünya sizi konuşuyor lakin işler tamda burada kötüleşiyor. Ya mürettebat sizi bırakıp geri dönerse? Marsta tek başınıza ne kadar dayanabilirsiniz? Mark Watney tam da böyle bir durumun ortasında ve umudu asla tükenmiyor. Bugüne kadar okuduğum en iyi karakterlerden biri şüphesiz Mark. Özellikle beni yıkıp geçen espiri yeteneği. Kitaplarda en çok aradığım şeylerden birisi karakterlerin espiri anlayışı. Bir Locke Lamora bir de Mark Watney yılın en iyi karakterleri sanırım. Bilimsel çok fazla terim olduğu için rahat zamanlarınızda okumanızı tavsiye ediyorum zira o kısımlarda sıkılabilirsiniz. Benimde bitirmem bu yůzden uzun sürdü . . Gel gelelim kurguya! Ya acayip güzel değil mi? Okuduğum en iyi bilimkurgu kitabıydı (pek fazla bilimkurgu okumadım ama olsun) Uzayla ilgilenenlerin ve böyle bir meslek düşünenlerin kesinlikle ilgisini ve beklentisini fazlasıyla karşılayacak bir kitap. Filminide izlemek istiyorum hemen. Bazıları filmi bazıları kitabı beğendi. (Ama kitap efsane yahu!) . . Kesinlikle okuyun! Mark'ın o espiri anlayışı olup olmadık yerde kahkaha atmanıza sebep olacak ve insanlar size tuhaf tuhaf bakacak ama olsun. Neredeyse her şey Mark için ters gitsede düzeltmek konusunda üstüne yok. Hani derler ya "Yumurta kapıya dayanınca mı aklına geldi?" Hah! İşte Mark tam o zamanda 0 işlevle çalışıyor ve kendini (bazen kendi soktuğu) kötü
MarslıAndy Weir · İthaki Yayınları · 202210bin okunma