Banu

Banu
@Bannu234
Uçmakla sınırlı kalma. Göğün ötesine geç...
7/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2025 20. kitabı
Falih Rıfkı Atay bu kitabın ve yaşam biçmini zeytindağı'nda şu sözler ile açıklamış; İşte size bütün kitabın özü: İlim ve vatan adamı olunuz. Zeytindağı Falih Rıfkı Atay
Duygu ve Düşünce
ZeytindağıFalih Rıfkı Atay · Pozitif Yayınları · 201114,8bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
kitap hakkındaki düşüncelerim
7/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2025 00:03
Öncelikle şunu söylemeliyim ki , Edebiyat ve Edebiyat tarihine merakınız yoksa bu kitap sizi sarmaz ,sıkılırsınız .Bu kitabı okumak ve anlayabilmek için belirli bir Edebiyat bilginizi olması gerekli kezza adını ilk defa duyacağınız yazarlar ve ressamlar bu kitapta geçmektedir. Kitap Beyoğlu'ndaki kafeleri ve kafelere gelen şair, yazar gibi kişileri anlatmaktır. Kitabın beğenmediğim kısmı Salah Birsel kendinden başkası gibi bahsetmesi şahit olduğu olaylara sanki başka biri gibi görmesi ve bazı bölümlerde eserlerini çokça övmesi çok dikkatimi çekti. Kitapta kendisinde Salah ,Birsel ,Salah Birsel gibi bahseder sanki kendisi üç farklı kişidir. Bu da kafa karışıklığı meydana getirir .
Duygu ve Düşünce
Ah Beyoğlu Vah BeyoğluSalâh Birsel · Sel Yayıncılık · 2017193 okunma
Düşüncelerim
7/10
·328 syf.··
Beğendi
·
2024 35. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 01 Kasım 2024 19:49
Can Yücel 'in hayatı ,çektiği sıkıntılar, hapishaneye girme sebepleri, yazıları gibi bir çok unsuru bulunduran bu kitabı çok beğendim ve herkese okumasını tavsiye eder. Bu kitap 9 bölümden oluşuyor her bölüm kendi içinde muhteşem bilgilere yer veriyor ,anılara, düşüncelere, şiirlere ...
Edebiyat
Candı Yüceldi ŞarabiydiCezmi Ersöz · Destek Yayınları . · 201335 okunma
Kitap hakkında düşüncelerim
6/10
·264 syf.··
2024 34. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 29 Ekim 2024 22:30
Öncelikle şunu söylemeliyim Sabahattin Ali 'nin bütün eserlerini okumuş biri olarak kitap eserlerini ve hayatını çok iyi anlatmış fakat bir bölümü sadece siyasi görüş ve hükumet karşıtıyla amacından kopmuş sanki orası yazılmak için yazılmış gibi sadece kötülemek amacıyla konudan çok bağımsız geldi bana . Kitapta eserleri hakkında çokça bilgiler verse de fazlasıyla eksik kalmış gibi . Sabahattin Ali 'nin ruh halinden sıkça bahseder. Onun Türkiye'den neden gitmek istemesinden ,bunalımlarindan , geçim sıkıntısından. Ve Ali Ertekin tarafından katledilmesinden.Bu ülkeden iyisiyle kötüsüyle bir Sabahattin Ali gelip geçti. Ruhu şad olsun.
Edebiyat
Başın Öne EğilmesinHıfzı Topuz · Remzi Kitabevi · 2007781 okunma
kitap hakkındaki düşüncelerim
9/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2024 30. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 10 Ekim 2024 17:02
İlk olarak şunu söylemeliyim ki bu kitabı bir hocamın tavsiyesi üzerine okudum . İlk defa Hıfzı Topuz 'dan bir eser okudum dili oldukça anlaşır ve sade herkesin rahatlıkla okuyacağı şekildedir. Okumanızı şiddetle tavsiye ederim.Neyzen Tevfik 'i çok güzel bir şekilde anlatmıştır aslında şuan dahî yapamadığımız, konuşamadığımız şeyleri yapmış kendisi belki de onu bu yüzden seviyoruz . Kitap genel anlamada çok güzel bir şekilde hazırlanmış ama kızına pek değinilmemiş . Şiirleri Neyzen Tevfik 'in üslubu, hayatını, neden bu kadar çılgın ve özgür olduğunu açıklamış. Keşke dürüstlükte hepimiz senin gibi olsak Neyzen ... Ruhun şâd olsun... Edebiyat dünyası seni hiç unutmayacak.
Edebiyat
Çılgın ve ÖzgürHıfzı Topuz · Remzi Kitabevi · 2014274 okunma