Şey

Şey
Verme, dünyâları alsan da bu cennet vatanı.
@Bastonn·
·
sabitlendi
Ama eğer Tanrı yoksa insanın istenci yaşamı gibi sadece kendisine aittir. Böylece insan, Nietzcsheci anlamında değil ama abartısız, peşinen bir Tanrı olur; kendisinin ötesinde ya da üstünde kimse yoktur. Bunun için özistencinin biricik doğrulaması, Tanrı'nın işlevini üstlenmek ve kendi ölümüne kura çekmektir.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İnsan, çocukluğunu başkalarından gizler. Utanılacak bir şey yoktur; serbest bırakılmış bir temizliğin, saflığın korunduğu yıllardan çıkartılıp kirletilmeye terk edilmesine engel olmaktır neden. O yüzden insan çocukluğunu ve çocukluğundan getirebildiklerini korumakla görevlendirilmiştir. Bu ince görev onu yalnızlaştıracaktır. Yalnızlığını iyi şeylere borçludur artık. Kimsenin dikkate ve ciddiye almadığı küçük, mühim bir lisan geliştirir yaşadıklarından. Zarif bir dünyanın kibar kelimelerine muhtaç kalmak; işte yalnızlığının başlangıcı tam da budur. İnsan, çocukluğunu başkalarından gizler. En zayıf noktasıdır çünkü. Yalın ve yalansız yanları şantaja yol açabiliyorsa kime seslense, kime danışsa, kime sığınsa çaresizlik, pişmanlık ve çözümsüzlük onu gölge gibi takip edecektir. Dizleri kanayan, halâ soba üzerinde pişen kestaneleri özleyen, masallara inanan, arkadaşlarını delicesine seven bir çocuğu herkes hor görecektir. Hayat psikolojiye tahammül edemez. Onu bozarak sistemine katar, rengini çalar.

Şey

, bir kitabı okumaya başladı
Küçük İskender
8.5/10 · 131 okunma

Şey

, bir kitap okudu
Puan vermedi·264 syf.·
29 saatte okudu
·
2026 57. kitabı
Georg Simmel
9.5/10 · 13 okunma