"Kadın, erkekten tarifsiz bir şekilde çok daha kötü, aynı zamanda da daha akıllıdır; kaldı ki kadındaki iyilik bir çeşit dejenerasyondur... Tüm sözüm ona 'güzel ruhlar'ın temelinde fizyolojik bir rahatsızlık vardır."
"Kadınları tanıdığımı varsayma cüretinde bulunabilir miyim? Bu benim Dionysos çeyizimin bir parçasıdır. Kim bilir? Belki de ebedi dişiliğin ilk psikoloğuyum. Eski bir hikâyedir: O talihsiz kadınlar, cocuk doğurma yetileri olmayan 'özgürleşmiş' kadınlar dışında hepsi beni sever."
"İnsan kendine sağlam bir dayanak olmalı, iki bacağının üzerinde cesurca durmalıdır, yoksa hiç sevemez. Kadınlar bunu çok iyi bilir: Özverili, nesnel erkekleri umursamazlar..."