"Bizler devrimciden başka bir şey olamayız – bağnazların başta olduğu hiçbir duruma rıza gösteremeyiz. Bugün ister başka renklerle dolansınlar, ister kızıllara bürünsünler, ister süvari üniforması giysinler; benim için hepsi bir..."
Stendhal'i kıskanıyor olabilir miyim? Beni kesinlikle yapabileceğim en iyi ateist şakadan mahrum etti: "Tanrı'nın tek özrü, var olmayışıdır..." Ben de bir yerlerde şöyle demiştim: Varoluşa şimdiye kadar en büyük itiraz neydi? Tanrı...