Sayın Gevher Demirkaya’nın, kitapta ki son sözünü sizlerin takdirine bırakıyorum ;
“ Tarih defalarca ağlatsa bile, küllerinden doğarak yeniden yükselen Anadolu’nun derin, mağrur bir hüznü var.. Bu hüzün türkülerinde, masallarında, atasözlerinde, deyimlerinde, ninnilerinde de var. Tarih kitaplarımızda körpe beyinlere bize kötülük yapan milletlere karşı kin nefret duyguları aşılamadık. Bu hüzünde boğulmak yerine mücadeleyi seçmiş halkımız, hiç başını eğmeden.. Ata baba yurdunu terk edip, Diktiğin fidanın ağaç olduğunu göremeyeceğini bilmek.” İşte hepsini bu kitapta anlatmış.. okuyun lütfen.. Anadolu’da çok güzel bir söz vardır “ Kurt bile komşusunu yemez” derler. Ardahan’ın her köyünde Şehitliklerimiz vardır.Yeni yılda sağlık huzur mutluluk diliyorum sağlıcakla kalın kitapla kalın