Beboo

Halbuki ben bu alın yazısını sildim, yerine şunları yazdım: “Her şeyin zıddına yürü; hatta kendi zıddına bile!.. Dünya budalalar, kötü yürekliler, bayağı, gülünç ve sıkıcı insanlarla doludur. Hele bizim memleketimizde bunlar çoğunluktadır. Onun için sen herkesle ve her şeyle mücadele zorunda kalacaksın. Hiçbir kimseyi, hiçbir şeyi sevmeyeceksin. Çünkü, sevgi bir mağlubiyet eseridir. Mağlubiyet ise sana yakışmaz. Çünkü, sen herkesten akıllı, herkesten değerli, herkesten güçlü, herkesten büyüksün!”
Sayfa 288·Kitabı okudu
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
“Aman, bir an önce olsun da, kurtulayım!” diyordu. Çünkü, en müthiş olan şeyin ölümün kendisi değil, ölüm korkusu olduğunu görüyordu.
Sayfa 287·Kitabı okudu
Gerçekten, hayatta bir insan için hangi hal, bir başkasına dert anlatamamaktan daha güç, daha çetin, daha sarp ve daha acıklı olabilirdi? Tanrı’ya dua ediyorsunuz, kabul etmiyor; hakime yalvarıyorsunuz, dinlemiyor. Sevgiliye ağlıyorsunuz, gülüyor. Nereye gitmeli? Kime başvurmalı? Ah zavallı insan tabiatın ve cemiyetin ortasında ne kadar da yalnız ve çaresizdir…
Sayfa 280·Kitabı okudu
Hayatı böyle bir kabus haline sokmak neden? Onu sadece, olduğu gibi yaşamak kabil değil mi? Neden bu kinler, bu kızgınlıklar, bu sıtmalar, bu çırpınmalar neden?
Sayfa 270·Kitabı okudu
Dünya bu, ne sana kalır; ne bana…
Sayfa 270·Kitabı okudu