Bekir Düğenci

Bekir Düğenci
@Bekir19
Sevda
"Senden vazgeçmek, kendimden vazgeçmektir. Ne olursa olsun, bu fırtınanın dinmesini bekleyeceğim yanından ayrılmadan." — Sabahattin Ali, Kürk Mantolu Madonna
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Vicdan Azabı
Bazen sevmek, sahip olmak değil; en çok da 'durmayı' bilmekmiş. Kendi sesimin gürültüsünden, karşındakinin sükunet ihtiyacını duyamayacak kadar sağırlaşmışım. Bir kalbe 'hissizleşme' dedirtmek, aslında o kalbin en saf yerinden vurulduğunun kanıtıymış. ​Geç öğrendim; darlamanın sevgi, baskının ilgi olmadığını... Şimdi vicdanımın o ağır yüküyle bir köşeye çekiliyorum. Kelimelerin bittiği, sadece eylemlerin (veya sessizce beklemenin) konuştuğu o 'sabır' mevsimindeyim. ​Kitaplardaki o vakur kahramanlar gibi; sevdiğinin huzuru için kendi varlığından bile vazgeçebilmeyi öğreniyorum. Söz verdim; artık sadece sessizliğimle oradayım. Çünkü bazen en büyük aşk, 'ben buradayım' diye bağırmak değil, 'sen huzurlu ol diye ben susuyorum' diyebilmekmiş."
Kavuşmak
Şimdi aramızda aşılması imkansız görünen o camdan duvarlar olabilir; karşımdasın ama dokunamıyorum. Fakat biliyorum ki her hikayenin bir 'vuslat' durağı vardır. Parmak uçlarımın senin gerçekliğine dokunacağı o gün, aradaki tüm bu sessiz boşlukları silecektir. Sabır, sadece beklemek değil; beklediğin o günün güneşinin elbet doğacağına inanmaktır. O gün geldiğinde, tüm bu 'dokunamayışların' acısı birer hatıra tozuna dönüşecek. “En güzel kitapların son sayfasındaki o büyük ferahlık gibi; bizim kavuşmamız da tüm bu zorlu bölümlere değecek.”
Bazen bir kağıt parçası fısıldar kalbindekini; 'Gündüzümde, gecemdesin' der... İnsan, en çok değer verdiğini sakınır nazardan. Ama anladım ki en büyük nazar, insanın kendi hatalarıymış. Küçük Prens’in o tek gülünü cam fanusla koruduğu gibi; ben de artık bu büyük sevgiyi yalanlardan, hatalardan ve tüm fırtınalardan korumaya yeminliyim.
Hata
Sıradan bir hata değildi benimki, eşsiz bir hazineyi incitmekti. Ama anladım ki, dünyadaki binlerce sesin içinde sadece senin 'sessizliğini' dinlemek bile benim için hayat demek. Sorumluluğumu aldım, fanusu onarmaya geldim...