Tanzimat'tan Milli Mücadele'ye ve sonraki dönemde toplumun değişimine (batılaşmasına) ve karmaşasına dikkat çeken Peyami Safa, kültür ve medeniyet çatışmasını bizlere sunuyor bu kitabında. Neriman'ın yaşadığı psikolojik karmaşa bize şunu sordurtuyor, özendiğimiz, bize ışıltılı gelen farklı yaşantılar acaba bizimkinden daha mı iyi yoksa daha mı kötü? Şark ile Garp arasındaki yaşantı farkı ve hangisinin daha medeni olduğu günümüzde de tartışılmaya devam edecek görünüyor. Diğer taraftan da şunu düşündürüyor, değişmeden kalmak mı daha medeni, yoksa değişimi iyi yönde yaşamak mı? Değişim şarktan mı yoksa garptan mı olmalı ya da olmamalı mı buna sizler karar verin.