Bengisu

Bengisu
@BengisuBB
Tiktok:bengisu.bb İnstagram:starofmidnightt
Çok beğendimm
Puan vermedi·560 syf.··
2025 127. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 20 Ekim 2025 22:41
Herkese selam. Kuang'ın son kitabı olan Katabasis yorumu ile geldim. Bu aralar çok popüler olduğu için konusunu bilmeyen yoktur. Profesörlerini kurtarmak için Doktora öğrencileri olan Alice ve Peter'in cehenneme yaptıkları yolculuğu okuyoruz. Kitapta birkaç farklı cehennem haritası vardı. Yazar uzay-zaman kavramlarını kullanmış. Mantık önermeleri ve bol bol paradokslardan bahsetmişti. (Ek bilgiye gerek yok mantık konusunu çok güzel anlatmış) Ama daha iyi anlamak isterseniz önden araştırarak okunabilir.(Çin mitolojisi, Dante'nin Cehennem tasviri) başlıca kaynaklar Ayrıca yayınevi de kitapta geçen bilgileri vermiş. Bunların hiçbiri olmasa da anlaşılıyor. Sadece Dokumacı Kız hikayesi geldiğinde kesinlikle hikayesine bakmanızı tavsiye ederim hikayesi gayet güzeldi çünkü. Ayrıca belirtmeliyim ki yazar gerçekten çok emek harcadığı belli bazı kısımları bilgiler önüme hazır sunulmuş ve basitleştirilmiş olduğu halde 2-3 kere okuyarak ancak anlayabildim yazar bunları anlayıp kurgunun içine yedirebilmiş nerden baksanız taktir edilmesi gereken bir durum. Başka da diyebileceğim bir şey yok gözünüz korkmasın en başlarda yoğun olup beyin yakacak gibi gelse de su gibi akıyor ve hiç yormuyor. Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim umarım yorumum faydalı olmuştur.
KatabasisR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 2025671 okunma
Reklam
Biraz övgü biraz eleştiri.
7/10
·312 syf.··
2025 117. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2025 16:23
Herkese selam, kitabı beğendiğimi belirtelerek incelememe başlıyorum. Kitap 2.Dünya Savaşını Almanya-Japonya-İtalya(Mihver) ittifakının kazandığı bir evrende geçiyor. Amerika işgal edilmiş bir kısmını Japonya bir kısmını Nazi Almanya'sı yönetiyor. Tahmin edersiniz Yahudiler zor durumda. ABD halkı sömürü altında. Almanya süper güç olmuş teknoloji ilerde uzay çalışmaları almış başını gitmiş. İtalya Ortadoğuda bir Roma İmparatorluğu kurmuş.(Araştırdım gerçekten Mussolini'n hayaliymiş.) Akdeniz kurutulup dev bir tarım arazisi olmuş. Japonya daha mütevazi olsa da Almanya ile içten içe güç savaşındalar. Dünyanın genel vaziyeti bu şekilde Bir de "Çekirge Ağır Gelecek Kendine "adlı bir kitap var. Bu kitap ise 2.Dünya Savaşını ABD'in kazandığı bir gerçeklikte geçiyor. (Aslında bizim gerçekliğimiz.) Yazarı ise kitaba da ismini verdiği şekilde "Yüksek Şato'da" yaşıyor. Genel anlamda konumuz bu. Peki benim yorumum nedir? Kitapta bolca tarihi konuşma dönemin siyaseti Nazi Almanyası ve bu hükümette söz sahibi kişileri okuyoruz. Tarihe meraklıysanız akar gider ben 2.Dünya Savaşı ve sonrasını sevdiğim için benim açımdan gayet keyifli bir okuma süreci oldu. Kitabın dili ağır değil, tek bir eleştirim var. Siz de fark etmişsinizdir hiç karakterlerden bahsetmedim. Baş karakter kim ne yapar ne eder hiç söylemedim. Çünkü kitapta birden fazla karakter var.(Japon üst düzey bir adam,ezilen bir Amerikalı,Yahudi birisi vs.) bir şeyler oluyor onların yaşadıkları üstünden dönemin siyasi ve tarihi olaylarını okuyoruz ama karakterlerin yaşadıkları sonuca bağlanmadı. Karakterler, kitabın ilerlemesine pek hizmet etmedi sadece dönemi anlamak için kurgulanmış araçlardı. Ayrıca ismi Yüksek Şatodaki Adam ama kitap isminin de hakkını vermedi bana göre.Kurgu yönünden zayıf sadece siyasi tarihi eleştiri için
Yüksek Şato'daki AdamPhilip K. Dick · İthaki Yayınları · 20251,239 okunma
Son Zamanlarda Okuduğum En Özgün Kitaplardan
Puan vermedi·328 syf.··
2025 112. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 07 Eylül 2025 12:42
Selamlar, bu kitabı aşırı aşırı beğendim. Yaklaşık 3 senedir kitaplığımda beni bekliyordu ve tatile giderken götürdüm sonra arka kapağını okuyup çok güzel olacağını hissettiğim için daha keyifle okuyacağım bir zamana erteledim ve doğru bir karar vermişim. Neden sevdiğimi anlatayım. Bir kere evren çok özgün sürekli aynı güçlerin ve klişe karakterlerin geçtiği fantastiklerden sıkılmıştım. Özellikle de ana karakterlerin ilk 100 sayfada birbirini *ldürecek gibi davranıp daha sonra ışık hızıyla ve aşırı aşık oldukları kitaplardan çok bıkmıştım. Bu kitap iyi geldi çünkü baş karakterlerimiz saldırgan değildi ters köşeler vardı olaylar yavaş yavaş çözüldü güzeldi yani. Hemen konusundan bahsedeyim. Evrenimizde bahşedilenler denen bir grup var. (Söyleyenler,değişenler,dönüştürenler,iyileştirenler şeklinde 4 güce ayrılıyorlar.) krallığa zarar verdiği için bu kişiler öldürülüyor. Başkarakterimiz Lark da Kral tarafından bu sebeple öldürülen annesi gibi bir söyleyen,kelimeleri kullanarak kapı kilidi açabiliyor sel getirebiliyor cam kırıyor daha neler neler. Diğer başkarakterimiz Kralın oğlu Tiras (Şuan babası olmadığı için kral unvanı onda) Tiras, Lark'ın babasının krallığa olan borcunu ödemediği için Lark'ı rehin alması ona okuma yazma öğretmesi ve Lark'ın kaybettiği gücünü ona geri sağlaması ile hikayemiz başlıyor. Gayet keyifli bir hikayeydi kesinlikle öneririm.
Kuş ve KılıçAmy Harmon · Yabancı Yayınları · 2023296 okunma
Tüm Seri İncelemesidir
Puan vermedi·552 syf.··
2025 105. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 23 Ağustos 2025 22:20
Herkese merhaba, distopya severler toplansın normalde kitapları okurken belli bir tahmin yapabilirim ama bu seride ne düşündüysem boşa çıktı. Muhtemelen önceden okuduğum klasikleşmiş olay örgüleri gibi devam etmesini beklediğimdendi ama öyle olmadı. Hemen anlatmaya başlıyorum. Evrenimizde ölüm yok Fırtına Bulutu adlı bir yapay zekanın yönetimindeler. Ama bu yapay zeka gerçekten çok merhametli kurallara bağlı gerçekten helal olsun ben kafayı yiyip herkesi öldürür diye beklemiştim. Ölüm yok demiştim e nüfusu kim kontrol edecek? Tabiki Tırpan dediğimiz görevliler. Tırpanlar belli öldürme yöntemleri ile nüfusu ayarında tutmak için çalışıyorlar. Öldürme işlemine devşirme adını veriyorlar. Üstün bir meslek ve Fırtına Bulutu ile tamamen ayrılar iki tarafta birbirine müdahele edemiyor. Tırpan Faraday iki baş karakterimiz olan Citra ve Rowan'ı yanına çırak almasıyla hikayemiz başlıyor. İlk kitapta tırpanlık sanatını(?) öğreniyoruz. İkiliden birisi Tırpan olacak birisi de normal hayatına geri dönecekti tabiki işler yokuşa sürülüyor neden kötü olduğunu asla anlamadığım kötümüz Tırpan Goddard sayesinde çıraklıktan tırpanlığa geçiş durumunda iş iyice yokuşa sürülüyor ve çıraklardan birisi tırpan olurken diğeri kayıplara karışıyor. Spoilerli alana geçiyorum burada bıracak olanlara okudukları için teşekkür ediyorum seri çok güzeldi bence bir şans verilmeli. SPOİLERLİ ALAN İkinci kitapta Tırpan olan Citra kısa sürede tırpanlığa yeni bir soluk getiriyor ve gencinden yaşlısına cemiyette kendisine bir yer ediniyor. Tabii bir süre ölümsü olan (öldüğüne inanmamıştım seride tek tutan teorim) Goddard Tırpanların Bölgesel başı olarak bilinen Yüksekbıçak olmak için seçimlere giriyor. Eh tabi kaybedeceği belli olunca seçimin yapıldığı Tırpan bölgesi sayılan Endura adasını batırıyor. Fırtına
ÇanNeal Shusterman · Juno Kitap · 2025321 okunma
Hilal Şehir 1-2-3 hep beraber incelenecektir!! Spoilersız
Puan vermedi·928 syf.··
2025 102. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 15 Ağustos 2025 00:00
Evet öncelikle tüm seriyi 15 günde okuduğum için bana bir alkış lütfen:)) Şimdi yorumuma gelelim. SJM'in diğer iki serisine göre daha ağır. Cam Şato epik fantasy, Acotar romantsy ise bu da kesinlikle high fantasy+sci-fi diyebiliriz. Evrende çok fazla mitolojik karakterler vardı hatta temel kelimeler bile mitolojiden ve çeşitli yerlerden alınmış ne olduğuna baktığım bir kelimenin Yahudi mitolojisinden alındığını öğrendim mesela. Doğal olarak kolay okunmadığını anlamışsınızdır. İlk kitapta yazarın Mİdgard'ı (hikayenin geçtiği yer) anlatması neredeyse 100 sayfa sürdü peşpeşe bir sürü şey verince hikayeye girmekte zor oldu ister istemez ilk kitapta hikayeye girdik diyene kadar sayfa 200 oldu. İkinci kitap son 100 sayfası haricinde genel olarak geçiş kitabı olduğu için aynı anda birden fazla karakteri ve olayı anlatmaya başladığı için ilgi yine dağıldı ama üçüncü kitapta özellikle ana karakterimiz Bryce Acotar evrenindeki türdaşlarına bir süre misafir olunca gurbette tanıdık görmüşüz gibi bir hissiyat yarattı üçüncü kitabı da böylece beğendim yani seriyi beğendiğimi söylemek istiyorum. (Eğer sarmadıysa üzülmeyin aşırı fantastik ve bilimkurgu içerdiğinden odaklanamamış olabilirsiniz. Ayrıca belirtmeliyim bu seride diğer serilerdeki gibi yan karakterlerde aşırı derinlik bulamadım baş karakterlerin arasındaki çekim de bir Feyre-Rhysand kadar değildi. Kısaca 3 kitabı spoilersiz de inceleyip incelememi bitireyim. Ana karakterimiz Bryce ve arkadaşı Danika'nın parti hayatlarını okumakla başlıyoruz 200.sayfa bir olay oluyor ve Bryce kendini bir cinayet soruşturmasının içinde buluyor böylece diğer başkarakterimiz ve Bryce'ın eşi de olan Hunt kitaba giriş yapıyor ilk kitapta beraber 200.sayfada olan olayı ve bu olaydan sonra işlenen seri cinayetleri beraber araştırıyorlar. Sonunda
Alev ve Gölge Hanesi (Bryce Ve Hunt Hikayesiyle)Sarah J. Maas ·  Dex Kitap · 2024353 okunma
Reklam