Sevginizi verebilirsiniz onlara ancak düşüncelerinizi değil.
Zira onların kendi fikirleri var.
Bedenlerini misafir edebilirsiniz de ruhlarını edemezsiniz.
"...Eğer bugün benim günüm ise, hangi tarlalara saçtım tohumumu ve hangi anımsanmamış mevsimlerde?
Eğer bu sahiden benim fenerimi havaya kaldırmamın vakti ise, benim alevim değil içinde yanması gereken.
Ben fenerimi boş ve ışıksız kaldırmalıyım,
Gecenin muhafızı ise onu yağ ile doldurmalı, hem de yakmalı."
"Edep; altından, maldan, mülkten çok daha kıymetlidir." dedi bilge adam. "Edep ki gönlün aynasıdır. Kişinin pahasıdır. İnsanın haddini bilmesidir. Sende ise o fazlasıyla var. Birbirine karşı doğruluk ve samimiyetle dolu iki yüreği kimse alt edemez."