Duygularıma, ruhuma tamamen aykırı bir tarzda yasarsam nasıl mutlu olabilirim? Ben şimdi Özgür bir insanım, dilediğim gibi yaşıyorum. Zengin saraylıların kaçı aynı şeyi söyleyebilir?..
Serinin son kitabını hüzünlü bir şekilde bitirmiş bulunmaktayım. Bu son kitabın içeriği de bize bilimsel bilgiler sunarak veda ediyor. Yapay zekanın aslında her anımızda bizimle nasıl etkileşim halinde olduğunu gözler önüne sürüyor. Bilimkurgu seven birisi olarak izlediğim bir çok filmde de gördüğüm üzere robotların bizim gibi duygu durumlarının olmamasından kaynaklı bizim üzerimizde etkileri kısa sürüyor ve kontrol edemiyorlardı. Peki bu romandaki gibi bir durum gerçekleştiğinde bize ne olacak? Dediği gibi bizden az zekaya sahip olan ırkları, türleri yok ettiğimiz gibi bizim de sonumuzu onlar mı getirecek? Kitapla beraber aklınızda bir çok soru işareti oluşacak. Ve bizim görmediğimiz duymadığımız laboratuvarlarda yapılan deneyler sayesinde gün be gün kendi sonumuzu getiriyoruz ben bunu görüyorum. Kitabın sonunun son bi kaç sayfaya aceleyle bitirilmesi gerekiyormuş gibi yazılmasından hoşlanmasam da bana bir çok bilgi ve bakış açıları kattığından dolayı kitaplığımda gördükçe mutlu olacağım bir kitap oldu kendisi…
İyi okumalar…
Eğer bir insan kendi yalanına bir kez inanırsa, bir daha hiç kimse ona gerçeği gösteremez Pia. O nedenle en tehlikeli yalanlar, kendimizi inandırdığımız yalanlardır…